KOMMENTARER SOM SMÖG SIG IN I MITT UNDERMEDVETNA


Foto: Evelina Hultqvist

 

När jag var 15 år så hade jag en lite udda relation med en äldre man.  Vi tittade mest på film, hade lite sex och körde runt i hans coola bil.  Jag var den som tog initiativ till relationen, fast jag behövde inte direkt tjata.  Jag var ung, stark och bestämd. Men fortfarande bara 15 år.

 

Sexet innebar mest oralt och petting.  Fullbordat sex någon gång ibland. Jag ville alltid ha allt och försökte övertala honom, men han ville mest ha dessa oändligt långa förspel.

 

Jag hade ett komplex, min rumpa.  Han utmanade mig, om jag stod naken med rumpan mot honom så skulle jag få fullbordat sex. Men mitt komplex vann över mig och dessutom var inte sexet så fantastiskt, så jag struntade i det.

 

Han sa också att om en tjej står med fötterna ihop, ska låren inte nudda varandra. Och bröstvårtorna ska inte peka neråt.

 

Även om jag förlöjligar honom nu, så var detta kommentarer som följde mig hela min uppväxt. Jag har alltid tittat i spegeln så att mina lår inte nuddar varandra. Det är en bisarr mall att följa! Nu när jag är i hans ålder kan jag inte föreställa mig att jag skulle uppmana en 15-åring till att tänka inom sådana tramsiga mallar och leka med en ung persons komplex. Hans kommentarer smög sig in i mitt undermedvetna. Skulle jag träffa honom nu skulle jag känna förakt, för även om jag var en stark tjej så var jag fortfarande bara 15 år.

 

/Anonym

Trackback




RSS 2.0