A BURNING SENSATION

Bloggaren Emelie beskriver känslan pricksäkert.
 
"Ibland när jag går utanför dörren så tänker jag att jag ska springa in i honom. Se honom på avstånd.  Krocka i ett gathörn. Som på film. Det är aldrig vid de tillfällena det händer. I stället sker det när jag är helt avslappnad, inne i något helt annat. Jag lyfter blicken. Och ser honom. På andra sidan gatan, i vimlet i tunnelbanan, när han går förbi Babylon. En brännande känsla inuti. Så nära, så långt borta. Och jag fryser mitt i ett steg, i en mening, i ett skratt. Tappar fokus, tunnelseende, sorlet kring mej tystnar. Sen försvinner han ur mitt synfält och livet, ljudet, andningen återkommer sakta. Som när man startar en gammal rullbandspelare, det tar två tre sekunder innan den finner den korrekta hastigheten."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0