SPELA SVÅR


Foto: Evelina Hultqvist


Jag gick i 5an. Det var på en klassresa till våra danska brevvänner och jag hade spanat in  honom redan när de hade varit i Sverige och hälsat på oss.

 

Jag var blyg.

  

Men så den sista dagen, detta var precis innan vi skulle åka hem, så var vi på badhuset. Lekarna på den tiden handlade mycket om att lyckas tafsa så mycket som möjligt på varandra. Killarna på tjejerna mest och så skulle vi med skräckblandad förtjusning försöka komma loss. Det var också så vi fick kontakt, jag och Lasse. Genom att jag lät honom ta på mig. Han gillade det. Kanske gillade han mig. Jag kände mig sedd och bekräftad och vi spelade spelet. Han försökte ta på mig, jag ”låtsades” dra mig undan fast jag egentligen ville vara nära. Men det var upp till honom att ta alla initiativen och upp till mig att ”spela svår”.

 

Jag var 11 år. Nu är jag 28, feminist, självständig och medveten kring könsroller, heteronormativitet och förra helgen spelade jag precis samma spel igen.

 

 

/Anonym


Kommentarer
Postat av: O

så jävla sant. spelet fortsätter!

2012-12-03 @ 18:23:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0