VANRDAREN

Foto: Evelina Hultqvist


Fest i Lund. Jag blir uppraggad av en kursare och frågan om gemensam taxi kommer upp. Jag åker med henne hem.

 

När vi kommer fram säger hon plötsligt: ”Skulle du sova hos en kompis eller?”.

 

Jag hade ingen mobiltelefon då (1995), så jag bad om att få hänga med upp för att kanske få låna telefonen. Hon sa att det gick bra. Jag ringde upp min kompis hemtelefon, inget svar. Han var kvar på festen. Då frågade jag om jag kunde sova på soffan. Plötsligt dyker hennes kille upp. Hon hade flörtat med mig hela kvällen trots att hon hade sambo. Jag stack där ifrån och påbörjade en väldigt lång promenad.

 

/Anonym

 


Kommentarer
Postat av: anna

Hon ville väl få bekräftelse på att hon kunde få hem dig. Sen kunde du gå hem igen?

2012-08-04 @ 09:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0