THE GAME


Foto: Evelina Hultqvist

En höstnatt på en av Malmös nattklubbar. En kille som tagen ur "The Game" med superstylat hår, eyeliner och rockstil.

 

Vi ses i vimlet och han drar en replik från "The Game" i stil med ”Fina naglar är dom äkta?” Jag skrattar, det är så uppenbart att han kör ”spelet”. Trots detta så är han väldigt snygg där i nattklubbsljuset. Vi kysser varandra en hel del. Han berättar att han är 28 år, jag tror inte honom för han ser mycket yngre ut. Han visar sitt leg, han visar sig vara 30 år. Vi byter nummer och bestämmer dejt någon vecka efter.

 

Jag väntar utanför en pub, verkar inte som han kommer. Plötsligt går en kille förbi mig och tittar väldigt mycket. Han har bomberjacka, mjukisbyxor, mössa och platåskor. ”Uhhh…” tänker ja och hoppas att han inte ska få för sig att gå fram till mig. I samma sekund inser jag ”Faaaan det är ju han!” Mystiken är helt försvunnen och verkligheten är inte speciellt charmig. Han kommer fram och frågar om jag är ---? Jag tänker ”Neeeej!”, men säger att jag är jag. Vi går in på puben för att ta en öl, sitter och pratar lite. Från ingenstans slänger han sig över mig och försöker hångla upp mig. Folk runt om tittar åt vårt håll. Jag sitter intryckt i hörnet i ett försök att fly undan. Jag drar någon ursäkt om att jag ska upp dagen efter.

 

Undrar hur kort han var egentligen utan sina platåskor som såg ut att vara från högstadietiden och varför han hade mjukisbyxor på en dejt. Ja, vem vet, kanske var det tvättdag.

 

/Anonym

Trackback




RSS 2.0