SOFIE


Foto: Evelina Hultqvist

Jag dejtade en kille, Peter. Han var snygg och visste om det. Efter några halvdana dejter gick vi på en fest tillsammans. På något sätt hamnade vi i ett litet kvavt rum på övervåningen och började strula. Han tryckte demonstrativt ner mitt huvud mot sitt skrev för att visa vad han ville ha. Något som inte föll mig i smak alls, själva huvudtryckandet alltså. Han fick inget av det där, så vi avrundade och gick tillbaka ner till festen.

 

Bland festfolket mötte vi hans ex-flickvän, Sofie. De hade tydligen varit tillsammans i flera år innan. Jag blev nervös och jag minns inte så mycket av vårt samtal. Mer än att jag antagligen var tramsig och berusad. Jag tror att Sofie och jag delade en taxi in till stan den kvällen.

 

Dagen efter får jag ett samtal från en vän som berättar att Peter tydligen fått till det med flera andra tjejer den kvällen. Jaja, så jag ringde upp honom och sa ”bye bye”.

 

Några veckor går.

 

Och plötsligt får jag ett mejl, från Peters ex-flickvän, Sofie.

 

Sofie skriver att hon har fått känslor för mig. Hon är nyfiken på mig. Jag blir nyfiken. Vi träffas. Vi äter pepparkakor och blir kära.

 

Och vi blir tillsammans.

 

Hon blir min första flickvän.

 

/Anonym

(Alla namnen är fingerade)


Kommentarer
Postat av: Marc

Sweet

2012-07-11 @ 15:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0