INTE ELDORADO FÖR FAN!


Foto: Evelina Hultqvist

Jag hade varit tillsammans med en kille i drygt ett halvår. Vi tillbringade största delen av vår tid tillsammans hemma hos mig. Han sov hos mig, och framför allt så åt han hos mig hela tiden. Jag åkte till Willy´s varje månad och storhandlade för runt 2000 kr i månaden. Den maten åt vi upp tillsammans. Jag kände att det började fan bli dyrt för mig att betala för oss båda hela tiden.  Tillslut sa jag till honom att han kanske kunde åka och storhandla för en gång skull. Jag skrev en inköpslista på de saker jag brukade köpa hem. Jag sa till honom att han gärna fick plocka lite allt möjligt ut över listan också, precis som han visste att jag brukade göra.

 

När han handlat ringde han och sa att han varit på Hemköp, men att det hade blivit jättemycket billigare än när jag handlade på Willy´s. Jag tänkte att det måste vara omöjligt. Jag tänkte att han nog inte handlat det jag bad honom om i så fall, men jodå, allt på listan hade han minsann handlat! MEN alla varor var av märket Eldorado (förutom tandborstarna som var i Hemköps egna billighetsmärke – omtänksamt…). Inte för att det är fel att köpa Eldoradoprodukter, men jag kunde väl åtminstone fått något i de märkena jag brukade köpa!

 

Två veckor senare dumpade han mig… Men det var ju bra att han hann checka av ”inköp av mat” från listan för att lätta sitt samvete. "Nu har jag betalat av maten, så nu känns det bra. CHECK!". Däremot så gjorde han inget för att ta bort de kilona som han gav både mig och katten. Det fanns inga Eldorado bantnings-bars? Nej han lämnade oss med Eldoradokaffet och Eldoradobrödet!

 

/Anonym

 

Trackback




RSS 2.0