ALLA VÅRA VÄNNER VISSTE, MEN INGEN SA NÅGOT

Jag träffade en kille på en festival en sommar, vi klickade direkt och hade en fantastisk festival där vi var helt oskiljaktiga, dansade i natten, badade och hånglade.

 

När festivalen var slut fick jag ett mail där han bad om ursäkt och berättade att han i själva verket hade flickvän. Vi mailväxlade och kom slutligen fram till att vara vänner och började umgås. Efter ett par veckor av vänskap berättade han för mig att han skulle göra slut med sin flickvän och flytta ifrån henne, till en lägenhet i närheten av min.

 

Detta var starten på vår kärleksrelation och vi träffades under fem månader.

 

Under den här tiden träffade han någon gång ibland sitt ex för att se att hon var ok, ”Vi har ändå varit ihop i fyra år och hon är min bästa vän” ”Självklart!” svarade jag. Jag tyckte att han var en fin person som brydde sig om att hon hade det bra.

 

Efter ett par månader frågade jag honom varför han inte ändrat sin relationsstatus på Facebook från ”In a relationship” till ”Single” och han svarade att han tänkt göra det men orkar inte med alla frågor från släkt och vänner. Jag godtog ursäkten i ett par dagar men konfronterade honom sedan igen. Han sa blankt nej och diskussionen slutade med att jag kastade hans födelsedagspresent i ansiktet på honom och bad honom att dra åt helvete.

 

Jag såg honom inte på ett par veckor och plötsligt var relationsstatusen borta. Jag började höra mig för och fick reda på att detta var det datum då han i själva verket gjort slut med sin flickvän, de hade haft en relation under hela tiden vi träffades och jag hade fungerat som ”den andra kvinnan”. Något som alla våra vänner känt till men ingen hade vågat berätta för mig.

 

Så lurad har jag nog aldrig känt mig.

 

/Anonym

Trackback




RSS 2.0