KRIG MOT ENSAMHETEN

Foto: Evelina Hultqvist

 

Jag står framför spegeln i trosor och känner på magen. Explosioner? Rodnad? Det finns inget kvar där i hjärtat. Jag rotar igenom spegelbilden. Det finns inget kvar. Urholkad. Varje natt vi tillbringar formar jag vackra viskningar i huvudet. Varje natt förvandlas viskningarna till fula små kråkor som kolliderar mot hans svettiga kind.

 

Skepnader av leenden.
Fastklistrade fasader.

 

Planerad poesi virvlar in i hans svarta sönderfärgade hår. Han är vacker insvept under mitt duntäcke, drömmandes i min säng, andas vårt syre. Som bara är en kvällsmix av klumpiga andetag.

 

Krig mot ensamheten.

 

Tittar blekt in i min spegelbild. Explosioner? Rodnad?

 

Det finns inget kvar.

 

/Anonym


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0